Ship's Right | [after] De strijd in de visafslag in Khandar Discussion Boards | World Anvil
BUILD YOUR OWN WORLD Like what you see? Become the Master of your own Universe!
Sun, Jun 19th 2022 02:24   Edited on Sun, Jun 19th 2022 07:03

Ship's Right

Bor reageert op Bingverd en gromt wat dat hij dat een goed idee vindt en zich gaat opfrissen in de herberg. "Wil je voor mij aan het Gildehuis vragen wat de huidige stand in Silimanis is en hoe de bereidheid van de boselven nu is om deel te nemen aan de oorlog. Verder ben ik ook wel benieuwd of er nog meer nieuws is over Canna Kythatun? Hadden jullie het nu trouwens over tekeningen van een toren in het gangenstelsel? Ik zal de toren even verder onderzoeken om te zien of we daar wat mee kunnen en Ust gaan condoleren namens ons. Ik zal meteen zien of hij nog informatie heeft over de sleutel die ik gevonden heb."   Bor loopt Gaf achterna richting de herberg, precies de andere kant op als Bingverd. Daar aangekomen treffen ze Ust en zijn vrouw Hegge, die aan tafel zitten met Falended. Er staan grote pullen bier op tafel en Falended kijkt jullie kant op als jullie binnen komen. "Warempel, daar heb je de helden van de dag! Kom zitten, jongens, ik heb net aan Ust en Hegge verteld wat jullie hebben klaargespeeld!" Als hij verder in de herberg kijkt ziet Bor dat ook Sherren aanwezig is, aan een aparte tafel. Ze kijkt hem vragend en vol bewondering aan.
"Het valt jullie wellicht niet op, maar we zijn nogal smerig. Ik ga mezelf en mijn kleren boven wassen, dus ik verwacht dat iemand me water komt brengen. Zeep heb ik zelf. En dan kom ik later weer beneden voor jullie waardering." Hegge staat op. "Ik kom het straks naar u toe brengen, heer Bhytear," zegt ze. "Dank dat u na al die jaren Bryn heeft kunnen vinden, zodat we toch nog goed afscheid van hem kunnen nemen." Ze knikt naar Gaf en maakt een klein buiginkje door haar knieeen. Gaf loopt zonder op of om te kijken naar de trap richting zijn kamer.
Sun, Jun 19th 2022 03:06

"Dat is ook goed, vrienden! Maar weet wel dat wij vooral de geur van heldhaftigheid ruiken. Ik zou graag een bier met jullie drinken!"   Falended gebaart naar Bor. "Kom, makker. Kom bij ons zitten en vertel ons van je daden!"   Bor schuift aan bij Ust en Falended. Ust heeft een mok voor Bor gepakt en schenkt hem vol bier, maar Bor raakt het niet aan en vertelt rustig wat er gebeurd is in Bryn's loods.   "Wie weet hoeveel duizenden jaren die wezens daar al zitten," zegt Falended. "Dit is een oude stad met een lange, lange geschiedenis. De monsters zullen aangetrokken zijn door de visresten die er Bryn er achterliet. Tragisch dat dit hem fataal is geworden."   "We zijn blij dat jullie zijn stoffelijke overschot hebben gevonden. Nu kunnen we volwaardig afscheid nemen van een gevierd lid van onze commune. En hoe akelig ook, het is voor Ust en Hegge goed om te weten wat zich heeft afgespeeld."
Sun, Jun 19th 2022 07:03

¨Daar had ik nog wel wat vragen over." Bor grabbelt in een van zijn zakken en haalt er de sleutel uit die hij had gevonden. "Bryn had dit op zak. Een sleutel met runen - volgens mij is dit iets van dwergen."   Ust neemt de sleutel aan en bekijkt hem goed. "Ik heb dit niet eerder gezien," zegt hij. "Ik weet niet of het van Bryn is of een bijzondere betekenis heeft. Hij leverde wel vis aan Torak Arad, een dwerg die aan de overkant van de rivier woont, vlakbij de toren van Tifor. Misschien is het een sleutel van Torak?"   "Torak heeft allerlei kisten en kluizen," vult Falended aan. "Kandarinspul, echt het beste dat er is. Misschien bewaarde Bryn waardevolle spullen bij Torak?"   "Ook daar heb ik een vraag over," zegt Bor. "Ik had begrepen dat Bryn niet meedeed aan het handelen met geld. Dat hij vasthield aan de oude tradities van de boselven. Toch vond ik ook Labareaanse zilverstukken bij hem. Waarom zou hij zilverstukken bij zich dragen?"   Ust kijkt verbaasd. "Dat is inderdaad gek. Ik heb Bryn nooit met geld gezien. Hij was daar helemaal niet mee bezig."   "Klopt," vult Falended aan. "Bryn was het volledig oneens met mijn beslissing om geld de commune in te brengen. Hij kwam nooit langs om munten te halen, dat weet ik zeker."